Garantia de buna executie, element esential in achizitiile publice

Orice om de afaceri care activeaza in domeniul constructiilor si care a facut sau a intentionat sa faca afaceri cu statul, s-a lovit de-a lungul activitatii sale de necesitatea intocmirii a numeroase acte, ceea ce presupune o cheltuiala de timp si de resurse care pot pune in pericol profitul respectivei afaceri.

Printre actele solicitate in cazul semnarii unui contract de achizitie publica se numara si garantia de buna executie in constructii, despre care puteti afla toate detaliile aici: INFORMATII DESPRE GARANTARE, unde profesionistii pot sa va raspunda la nelamuririle avute. Ce este acest document? Este o garantie a beneficiarului (statul) ca executantul (firma care semneaza contractul) isi va indeplini obligatiile contractuale la standardele prevazute in contract, fie ele standarde de pret, de calitate sau de timp.

garantie de buna executare

Garantia de executie publica este reglementata de legile statului roman, garantia de buna executie avand un procent maxim de 10% din totalul valorii contractului de achizitie publica. Acest procent este incasat in intregime de catre stat/beneficiar, doar daca isi exprima pretentiile inaintea semnarii procesul verbal de receptie la incheierea lucrarilor; in caz contrar, acest procent reducandu-se cu 70%.

Cand se pune in aplicare garantia de buna executie

Acest tip de garantie intra in aplicare in imprejurari clar explicate de legea statului roman. Astfel, exista trei imprejurari in care se pot face pretentii in legatura cu executarea garantiei de buna executie:

  • Daca executantul intarzie sau nu indeplineste corespunzator termenii contractului sau chiar nu le indeplineste deloc, beneficiarul poate sa ceara punerea in practica a acestei garantii;
  • Beneficiarul trebuie sa il instiinteze pe executant anterior emiterii pretentiei cu privire la problemele din cadrul desfasurarii contractului;
  • Beneficiarul poate sa ceara despagubiri pentru repararea prejudiciului intr-o suma cel mult egala cu valoarea garantiei de buna executie.

De aceea, incheierea unei astfel de garantii, cu o companie specializata in asigurari, este de dorit.

garantie de executie

Garantia de buna executie si valabilitatea ei

Valabilitatea acestui tip de garantie este de asemenea reglementata in mod clar pentru ambele parti implicate in semnarea contractului. Astfel, perioada de valabilitate poate varia intre diferite perioade de timp, in functie de specificul contractului de achizitie publica:

  • Daca contractul se refera la garantii de buna executie in constructii, termenul de valabilitate este de trei ani;
  • Acest termen poate fi extins pana la 6 ani, in care este inclusa si perioada in care beneficiarul notifica pe executant despre defectele constatate;
  • In cazul furnizarii produselor si a serviciilor, valabilitatea este de maxim trei ani;
  • Valabilitatea garantiei inceteaza o data cu semnarea procesului verbal de receptie finala.

In ceea ce priveste garantia de buna executie, facturarea acesteia este realizata de catre asigurator in favoarea beneficiarului, acesta recuperand apoi prejudiciul creat din valoarea garantiei depusa de executant. Daca asiguratul nu-si indeplineste conditiile contractuale fata de asigurator, acesta poate prelua dreptul de creanta asupra asiguratului.

Sumele asigurate sunt depuse intr-un cont de garantie de buna executie intr-o banca agreata de ambele parti, din acest cont facandu-se retineri de catre beneficiar, in cazul nerespectarii conditiilor contractului de achizitie publica.

garantie de buna executie

Pentru realizarea unei astfel de garantii de buna executare, persoanele interesate se pot adresa societatii de asigurare, existand posibilitatea de a cere oferta online prin completarea unui formular, caz in care un specialist al respectivei companii de asigurari ii va contacta in cel mai scurt timp si va pune la punct toate conditiile incheierii acestui tip de document.

2015: Grupul Gothaer își întărește fondurile proprii și câștigă cotă de piață pe segmentul asigurărilor de tip Property

  • Profit consolidat și întărirea capitalului în 2015
  • Agențiile de rating confirmă rezultate bune

Grupul Gothaer prezintă pentru anul 2015 rezultate stabile, într-un context dificil al pieței de asigurări: profitul net consolidat al anului trecut a crescut cu 14,5%, ajungând la 134 milioane EUR. O parte din acest profit a fost folosit pentru întărirea capitalurilor proprii. Fondurile proprii au crescut cu 3,3%, aflându-se la un nivel de 1.837 milioane EUR la sfârșitul anului 2015. Rezultatul generat din investiții a crescut cu 9,8%, până la 1.213 milioane EUR, dupa cum puteti vedea intrand pe https://www.gothaer.ro/2015-grupul-gothaer-isi-intareste-fondurile-proprii-si-castiga-cota-de-piata-pe-segmentul-asigurarilor-de-tip-property/, iar primele brute subscrise au ajuns la 4,52 miliarde EUR, menținându-se astfel la un nivel similar celui din 2014 (+0,1%).

Pe segmentul asigurărilor de tip Property/ Casualty, rezultatele grupului arată o evoluție care depășește media pieței (+2,7%). Datorită creșterii continue a numărului de clienți cu acoperiri suplimentare, Gothaer Krankenversicherung așteaptă în continuare o creștere pe segmentul asigurărilor private de sănătate, în vreme ce segmentul asigurărilor de viață a înregistrat o scădere cauzată de mediul dificil al pieței și de o selecție mai riguroasă aplicată subscrierii polițelor cu primă unică.

Referitor la segmentul asigurărilor de tip Property/ Casualty, Thomas Leicht, CEO al Gothaer Allgemeine Versicherung AG, a declarat: ”Ne așteptăm să continuăm această creștere, oferind consultanță extinsă tuturor clienților noștri – corporate și retail. În 2015, ne-am concentrat cu succes pe segmentul corporate și ne-am extins orizontul grupului țintă de clienți, datorită soluțiilor personalizate pe care le-am oferit. Vom continua să construim pe această abordare și pe viitor.”

Linia de business din domeniul energiei regenerabile se află în continuă dezvoltare, Gothaer Allgemeine fiind de câțiva ani liderul companiilor care asigură parcuri eoliene în Germania și în alte state europene, reușind în continuare să își întărească poziția pe piață în anul financiar 2015: au crescut veniturile din vânzări în domeniul energiei eoliene cu 8,6% și cu 4,7% în domeniul energiei fotovoltaice. La nivel global, Gothaer a asigurat aproximativ 16.500 de parcuri eoliene, dintre care aproape 15.000 de astfel de sisteme doar în Europa.

Pe 15 aprilie 2016, agenția internațională de rating Fitch a reconfirmat rezultatele ratingurilor pentru Gothaer Allgemeine Versicherung AG și Gothaer Lebensversicherung AG. Ratingul companiilor se menține la A-, cu o perspectivă de evoluție stabilă.

rating

Grupul Gothaer se va concentra în continuare pe optimizarea proceselor, pe integrarea digitală a datelor privind clienții și partenerii săi, precum și pe revizuirea gamei de produse, în vederea emiterii ofertelor digitale pentru clientul final și a soluțiilor customizate, adaptate clientilor corporate.
”Cu noua noastră strategie pentru 2020, proiectăm în viitor modelul de business pe care îl folosim și aliniem grupul Gothaer la noile cerințe și așteptări ale clienților”, explică Dr. Karsten Eichmann, CEO al Grupului Gothaer.

Gothaer în România

Gothaer Asigurări Reasigurări este una dintre subsidiarele grupului Gothaer. În 2015, compania și-a consolidat poziția în piața românească de asigurări, plătind daune în valoare de 43.484.927 RON și înregistrând prime brute subscrise de 81.989.892 RON. Întreaga evoluție a companiei a fost marcată de măsurile strategice implementate în vederea alinierii la standardele regimului Solvency II. De asemenea, în 2015, compania a continuat să își îmbunătățească procesele și fluxurile interne cu accent pe servisarea clienților și gestionarea daunelor.

”În ciuda condițiilor dificile și a provocărilor specifice pieței românești de asigurări, avem încredere că vom reuși să ne continuăm parcursul și să ajungem să obținem rezultate peste media pieței, beneficiind totodată de sprijinul și know-how-ul grupului, precum și de expertiza noastră și orientarea centrată pe clienți”, declară Anca BĂBĂNEAȚĂ, CEO al Gothaer Asigurări Reasigurări.

***

Persoană de contact:
Oana Radu
PR Coordinator
0755.015.510
comunicare@gothaer.ro

Despre Gothaer Asigurări Reasigurări

Gothaer Asigurări Reasigurări îşi propune să fie prima opţiune a clienţilor săi, având standarde înalte în ceea ce priveşte calitatea produselor şi serviciilor oferite şi bazându-se totodată pe experienţa vastă şi pe sprijinul grupului Gothaer*. Gothaer este un asigurător în plină dezvoltare, cu peste 200 de angajaţi şi un volum de prime brute subscrise de 81.989.892 mil. RON în 2015 țintind să se mențină un jucător important pe piaţa de asigurări din România.

Produsele Gothaer sunt accesibile prin intermediul sediilor din Bucureşti şi din alte oraşe mari din România, prin intermediul agenţilor şi brokerilor de asigurare autorizaţi, precum şi online, pe www.gothaer.ro.

*Grupul Gothaer, una din cele mai importante societăţi mutuale din Germania, deţine 100% din pachetul de acţiuni al societăţii, susţinând astfel interesul său serios şi de lungă durată în România.

Incheierea politei Cargo: dovada ca esti proprietarul bunurilor transportate

Atunci cand te ocupi de un transport, este bine sa ai polita Cargo incheiata, deoarece vei putea sa primesti despagubire pentru valoarea marfurilor pe care le transporti. Si mai important, o asigurare de tip Cargo este buna pentru ca dovedeste faptul ca tu esti proprietarul unic al ceea ce transporti.

Asigurarea Cargo poate fi incheiata chiar si pentru un singur transport

asigurare cargo

Desi nu ne interesam mereu de beneficiile pe care le poate aduce incheierea unei asigurari de tip Cargo, s-ar putea sa ne dam seama, la un moment dat, ca avem de pierdut mult. Iata, spre exemplu, daca valoarea marfurilor pe care le transporti se ridica la 20 000 EUR, asiguratorul iti va da acea suma pe care ai asigurat-o.

  • Cu polita Cargo nu trebuie sa iti faci griji, pentru ca, daca vrei, iti poti asigura si un singur transport. Exista mai multe optiuni de incheiere a unei asigurari de bunuri, precum cea pe o perioada mai incelungata, de tipul 6 luni sau 12 luni. Daca te hotarasti sa inchei o polita Cargo pe o perioada mai mare, fa, mai intai, o estimare a numarului de transporturi pentru perioada respectiva.
  • Acoperirea riscurilor, in cazul unei asigurari Cargo, este delimitata in spatiu sit imp, in conformitate cu contractul. De obicei, se poate incheia un abonament pentru 12 luni, care sa acopere riscurile tuturor transporturilor care se efectueaza in perioada de asigurare, tinand cont de conditiile contractuale.
  • Daca te intrebai ce anume acopera o asigurare Cargo, afla ca aceasta este valabila pentru absolut toate tipurile de transport, fie el terestru, maritim, aerian sau combinat.

Ce riscuri acopera polita de asigurare Cargo?

Cea mai restransa polita de asigurare acopera numai unele riscuri amintite in polita. Acestea sunt, de regula, riscuri legate de daune pe care le sufera mijlocul de transport, cum ar fi explozie, esuare, incendiu, rasturnare, coliziune, deraierea, in cazul unui mijloc de transport terestru, scufundarea navei sau chiar descarcarea marfurilor intr-un port de refugiu.

O alta varianta de asigurare Cargo va acoperi toate riscurile de avariere sau chiar pierdere a bunurilor transportate. Tot aici, este vorba si de riscuri de cutremur, traznet, daune produse de patrunderea apei de mare in nava, eruprii vulcanice, dauna totala a unui pachet care cade peste bord sau este scapat in timpul in care se face incarcarea sau descarcarea mijlocului de transport.

Asigurarea Cargo ce acopera toate riscurile, in afara de cele care se exclud in mod explicit din polita de asigurare, este cea de a treia varianta pe care o poti incheia.

Ce riscuri nu acopera asigurarea Cargo?

Trebuie sa stii ca asigurarea de bunuri Cargo exclude, totusi, cateva riscuri. Acestea tin, in principiu, de comportamentul si nepotrivirea mijlocului de transport ale asiguratului. Astfel, pot exista pagube legate de uzura normala a marfurilor asigurate, de starea de nefunctionalitate a mijlocului de transport sau de greve, acte de terorism ori razboi, in transportul maritim sau celelalte tipuri.

Asadar, daca ai ceva de transportat, te sfatuim sa iti faci o polita cargo, care sa iti aduca asigurarea de bunuri, in cazurile normale discutate mai sus. Daca ti se pare greu sa umbli prin oras dupa o firma care incheie asigurari de marfa, afla ca iti poti face o asigurare cargo online, extrem de simplu.