Dieta Dukan sfideaza caloriile!

Da un vot:

Dieta Dukan – unul dintre cele mai cunoscute regimuri proteice care te ajută să slăbeşti mâncând cât vrei. Deși controversată, cura de slăbireconcepută de doctorul Dukan rămâne o soluție, care a funcționat în foarte multe cazuri.

Tot mai multă lume vrea să slăbească, însă doar o parte ajung să şi piardă în greutate. Sunt mai multe cauze pentru care o persoană abandonează cura de slăbire; una dintre acestea este reducerea cantităţii de alimente consumate.

Pentru aceste persoane au fost concepute dietele proteice, care diminuează numărul alimentelor, dar nu şi cantitatea în care pot fi consumate. Un astfel de regim este dieta Dukan, care câştigă tot mai mult în popularitate.

  • Ce este şi cum a apărut

dukan regim

Regimul proteinelor alternative(PROTAL), cunoscut ca si Dieta Dukan, sau , este unul dintre cele mai cunoscute planuri nutriţionale din Franţa. Este un regim alimentar bazat pe proteine, conceput de nutriţionstul şi dieteticianul francez Pierre Dukan. Cartea sa – Dieta Dukan – este un adevărat bestseller în Franţa şi a fost tradusă în mai bine de 14 limbi, fiind publicată în peste 30 de ţări.

Creatorul dietei Dukan s-a confruntat cu primul caz de obezitate în 1975, pe vremea când era medic de familie. La acea vreme, se credea că cel mai bun regim de slăbire era reducerea numărului caloriilor şi a cantităţii de mâncare. După 20 de ani de cercetări, Pierre Dukan şi-a publicat descoperirile în cartea Je ne sais pas maigrir (Nu ştiu să slăbesc), apărută prima dată în 2000 şi care a devenit un bestseller.

  • Principii

Dieta Dukan este un regim hiperproteic (foarte bogat în proteine), deseori comparată cu dieta Atkins – ambele sunt diete prin care slăbeşti mâncând în mare parte alimente bogate în proteine. Există anumite asemănări între dietele Dukan şi Atkins, ambele fiind regimuri hiperproteice, cetogene (ce este o dietă cetogenă poţi afla aici), dar sunt unele deosebiri; o particularitate a dietei Dukan ar fi caracterul său mult mai restrictiv în ceea ce priveşte grăsimile animale, fapt care permite o scădere în greutate mult mai rapidă.

Ceea ce face original aceast plan de slăbire este atenţia acordată perioadei care urmează pierderii în greutate. Nu întâmplător, dieta Dukan a fost numită de autorul ei regimul proteinelor alternative; Pierre Dukan propune alternarea perioadei în care sunt consumate doar proteine pure, cu o perioadă a proteinelor asociate cu legume. Dacă prima fază este de atac, de pierdere rapidă în greutate, cea de a doua permite organismului să se recupereze şi să se adapteze la noua greutate.

  • Faze

  • Dieta Dukan are la bază o listă cu peste 100 de alimente permise precum şi 4 piloni de susţinere numiţi şi perioade: atac, croazieră, consolidare şi stabilizare.

    I. Dieta Dukan – faza de slăbire

    În faza de slăbire, trebuie urmate alternativ regimul cu proteine pureşi regimul proteinelor alternative, până ajungem la greutatea dorită.

    1. perioada de atac, regimul proteinelor pure – durata medie: 5 zile

    În prima fază a dietei Dukan, cei care vor să scadă în greutate pot pierde 2-3 kg în 2-7 zile. Pe durata acestei perioade, putem consuma la discreţie doar alimente bogate în proteine (proteine pure). Aşadar, în această fază vei reuşi să slăbeşti mâncând alimente care conţin aproape numai proteine, puţine grăsimi şi aproape deloc carbohidraţi, cum ar fi cele din tabelul de mai jos:

    Dieta Dukan – faza de atac
    alimente permise de dieta Dukan în perioada de atac
    carne slabă de vită, viţel
    ficat şi limbă de vită, viţel, ficat de pasăre
    peşte
    fructe de mare
    carne de pasăre slabă, consumată fără piele
    şuncă degresată sau săracă în grăsimi
    ouă fierte sau prăjite fără ulei
    lactate fără grăsimi: iaurt, brânzeturi albe şi brânză de vaci 0% grăsimi
    1½ de lichide zilnic

    2. Perioada de croazieră, regimul proteinelor alternative

    Faza de croazieră are rolul de a permite scăderea în greutate într-un ritm mai puţin alert, prin adăugarea unor alimente care conţin carbohidraţi. Cea de a doua perioadă a dietei Dukan este calculată, de obicei, la 1 kg de greutate pierdută pe săptămână, dar se ţine seama, în primul rând, de caracteristicile individuale ale fiecărei persoane.

    În perioada de croazieră, dieta Dukan ne permite să consumăm pe lângă proteine şi anumite legume.

    Dieta Dukan – legumele în faza de croazieră
    legume permise de dieta Dukan în perioada de croazieră
    roşii, castraveţi, ridichi, spanac, sparanghel, praz, fasole verde, varză,
    ciuperci, ţelină, fenicul, toate tipurile de salate, andive, sfeclă, vinete
    legume interzise de dieta Dukan în perioada de croazieră
    cartofi, orez, porumb, mazăre, năut, bob, linte, fasole

    II. Dieta Dukan – faza de consolidare a greutăţii

    3. Perioada de consolidare – durata medie: 10 zile pe kg pierdut

    Faza de consolidare este concepută să prevină creşteri în greutate. Dieta Dukan permite în această etapă consumul alimentelor cum ar fi: fructe, pâine, brânză şi alimente feculente. De asemenea, sunt permise două mese de abatere de la dietă pe săptămână.

    Dieta Dukan – alimentele din faza de consolidare
    alimente permise de dieta Dukan în perioada de consolidare
    carne slabă, peşte, fructe de mare, ouă, lactate slabe
    legume verzi, crudităţi
    o porţie de fructe pe zi; toate fructele sunt permise cu excepţia bananei,
    strugurilor, cireşelor şi a frutelor uscate (nuci, alune, arahide, migdale etc.)
    două felii de pâine integrală pe zi
    o porţie de brânză pe zi
    două porţii de amidonoase pe săptămână: paste, griş, mămăligă, bulgur,
    germeni de grâu, linte, orez, cartofi, fasole, mazăre etc.

    4. Perioada de stabilizare definitivă – o zi de Protal pur săptămânal, pe viaţă

    Ultima fază a dietei Dukan. Acum putem mânca orice fără să ne îngrăşăm dacă urmăm câteva reguli: o zi proteică pe săptămână şi 3 linguri cu târâţe de ovăz pe zi. Dieta Dukan presupune respectarea acestei ultime faze pe toată durata vieţii pentru a preveni recâştigarea kilogramelor pierdute.

    • Beneficii

    diete dukanMai multe studii arată că dieta Dukan chiar este eficientă pentru pierderea în greutate. Nu este nimic magic – o dietă proteică este, de cele mai multe ori şi una hipocalorică. Explicaţia ar fi aceea că, deşi aceste diete permit consumul alimentelor proteice la discreţie, aceste alimente sunt atât de săţioase încât este practic imposibil să le consumăm în cantităţi mari. Admiratoriidietei Dukan o recomandă ca fiind o soluţie sigură şi comodă de scădere în greutate.

    O notă pentru practicanții de culturism – doctorul Dukan susține că ar trebui evitate suplimente nutritive cum ar fi pudrele proteice,  fiindcă nu ar fi „mâncare adevărată”. Totuși, dr. Dukan nu s-a referit la sportivi, sau la iubitorii de fitness, ci la persoanele care intenționează să folosească suplimentele proteice ca scurtături în procesul de slăbire. Să nu uităm că suplimentele sunt necesare și utile, însă ele rămân totuși suplimente – apelăm la ele doar în momentul în care alimentele naturale nu mai pot oferi necesarul de principii nutritive de care are nevoie organismul; este cazul sportivilor și al persoanelor care depun efort fizic intens și de durată.

    • Critici

    Dieta Dukan este un regim dezechilibrat, mai ales în prima fază, fiindcă presupune eliminarea completă a unor categorii de alimente – unele dintre ele necesare şi extrem de folositoare organismului cum ar fi cele bogate în fibre alimentare (legume, fructe etc.). Fiind şi un regim cetonic se impun precauţii din partea persoanelor care au care au probleme cu rinichii.

    O altă critică adusă dietei Dukan este efectul său yo-yo. Regimul conceput de Pierre Dukaneste unul hipocaloric destul de sever, mai ales în prima fază, iar o consecinţă neplăcută a dietelor foarte sărace în calorii este recâştigarea rapidă a greutăţii pierdute.

    • Celebrități

    Nu mai este un secret că lumea mondenă este locul în care aspectul vinde marfa. De aceea, toate vedetele, nu doar de la noi, ci din toată lumea, sunt foarte receptive la toate regimurile de slăbire care promit o siluetă de vis, peste noapte, dacă se poate. Ei bine, dieta Dukan face posibil acest lucru; poate, nu chiar peste noapte, dar oricum cu mult mai repede decât alte regimuri de slăbire.

    Jennifer Lopez și supermodelul Gisele Bundchen sunt câteva dintre numele grele ale lumii mondene, care au declarat public că s-au folosit cu succes de regimul Dukan ca să slăbească. Se pare că și Kate Middleton a urmat acest regim înainte de nuntă, ca să obțină o siluetă demnă de o viitoare prințesă și membră a familiei regale britanice.

    • Concluzie

    Dacă ar fi să îi credem pe susţinătorii dietei Dukan, acest regim bogat în proteine şi sărac în grăsimi şi carbohidraţi te va ajuta să îţi atingi obiectivele – să slăbeşti mâncând cât vrei, bineînţeles, atâta vreme cât este vorba de proteine. Cercetările efectuate până în prezent arată că regimurile bogate în proteine chiar sunt eficiente ca soluţii pentru pierderea rapidă în greutate, deci de ce ar face acest regim excepţie?

    Fiind concepută de un specialist, dieta Dukan poate fi urmată fără griji şi te ajută, într-adevăr, să slăbeşti rapid. Totuşi, soluţia pentru o talie de invidiat pentru tot restul vieţii o reprezintă cumpătarea.

Sursa: Fitclub.ro

BREAKING NEWS:  De ce prefera parintii gradinitile private?