Garantia de buna executie, element esential in achizitiile publice

Da un vot:

Orice om de afaceri care activeaza in domeniul constructiilor si care a facut sau a intentionat sa faca afaceri cu statul, s-a lovit de-a lungul activitatii sale de necesitatea intocmirii a numeroase acte, ceea ce presupune o cheltuiala de timp si de resurse care pot pune in pericol profitul respectivei afaceri.

Printre actele solicitate in cazul semnarii unui contract de achizitie publica se numara si garantia de buna executie in constructii, despre care puteti afla toate detaliile aici: INFORMATII DESPRE GARANTARE, unde profesionistii pot sa va raspunda la nelamuririle avute. Ce este acest document? Este o garantie a beneficiarului (statul) ca executantul (firma care semneaza contractul) isi va indeplini obligatiile contractuale la standardele prevazute in contract, fie ele standarde de pret, de calitate sau de timp.

garantie de buna executare

Garantia de executie publica este reglementata de legile statului roman, garantia de buna executie avand un procent maxim de 10% din totalul valorii contractului de achizitie publica. Acest procent este incasat in intregime de catre stat/beneficiar, doar daca isi exprima pretentiile inaintea semnarii procesul verbal de receptie la incheierea lucrarilor; in caz contrar, acest procent reducandu-se cu 70%.

BREAKING NEWS:  2015: Grupul Gothaer își întărește fondurile proprii și câștigă cotă de piață pe segmentul asigurărilor de tip Property

Cand se pune in aplicare garantia de buna executie

Acest tip de garantie intra in aplicare in imprejurari clar explicate de legea statului roman. Astfel, exista trei imprejurari in care se pot face pretentii in legatura cu executarea garantiei de buna executie:

  • Daca executantul intarzie sau nu indeplineste corespunzator termenii contractului sau chiar nu le indeplineste deloc, beneficiarul poate sa ceara punerea in practica a acestei garantii;
  • Beneficiarul trebuie sa il instiinteze pe executant anterior emiterii pretentiei cu privire la problemele din cadrul desfasurarii contractului;
  • Beneficiarul poate sa ceara despagubiri pentru repararea prejudiciului intr-o suma cel mult egala cu valoarea garantiei de buna executie.
BREAKING NEWS:  Incheierea politei Cargo: dovada ca esti proprietarul bunurilor transportate

De aceea, incheierea unei astfel de garantii, cu o companie specializata in asigurari, este de dorit.

garantie de executie

Garantia de buna executie si valabilitatea ei

Valabilitatea acestui tip de garantie este de asemenea reglementata in mod clar pentru ambele parti implicate in semnarea contractului. Astfel, perioada de valabilitate poate varia intre diferite perioade de timp, in functie de specificul contractului de achizitie publica:

  • Daca contractul se refera la garantii de buna executie in constructii, termenul de valabilitate este de trei ani;
  • Acest termen poate fi extins pana la 6 ani, in care este inclusa si perioada in care beneficiarul notifica pe executant despre defectele constatate;
  • In cazul furnizarii produselor si a serviciilor, valabilitatea este de maxim trei ani;
  • Valabilitatea garantiei inceteaza o data cu semnarea procesului verbal de receptie finala.
BREAKING NEWS:  Incheierea politei Cargo: dovada ca esti proprietarul bunurilor transportate

In ceea ce priveste garantia de buna executie, facturarea acesteia este realizata de catre asigurator in favoarea beneficiarului, acesta recuperand apoi prejudiciul creat din valoarea garantiei depusa de executant. Daca asiguratul nu-si indeplineste conditiile contractuale fata de asigurator, acesta poate prelua dreptul de creanta asupra asiguratului.

Sumele asigurate sunt depuse intr-un cont de garantie de buna executie intr-o banca agreata de ambele parti, din acest cont facandu-se retineri de catre beneficiar, in cazul nerespectarii conditiilor contractului de achizitie publica.

garantie de buna executie

Pentru realizarea unei astfel de garantii de buna executare, persoanele interesate se pot adresa societatii de asigurare, existand posibilitatea de a cere oferta online prin completarea unui formular, caz in care un specialist al respectivei companii de asigurari ii va contacta in cel mai scurt timp si va pune la punct toate conditiile incheierii acestui tip de document.