O campanie pentru Yves Saint Laurent, acuzată în Franța că dă o imagine degradantă femeii

Da un vot:

O campanie de publicitate pentru celebra casă de modă Yves Saint Laurent în care sunt prezentate manechine filiforme în poziții lascive a suscitat reacții scandalizate în Franța, fiind lansate apeluri la interzicerea ei, relatează AFP. Într-una dintre aceste imagini, o femeie apare cu picioarele desfăcute, cu tocuri și colanți din plasă. Într-o altă imagine, o femeie foarte slabă, pe patine cu rotile, este așezată pe un taburet într-o poziție considerată explicită.

ysl campanie

Cu câteva zile înainte de 8 martie, Ziua internațională a femeii, a fost declanșată pe Twitter o campanie cu hashtag-ul #YSL Retire Ta Pub Dégradante. Autoritatea de reglementare în publicitate a apreciat luni că aceste afișe reprezintă “o problemă incontestabilă”, iar juriul său de deontologie va lua vineri o decizie în privința acestei campanii, a declarat pentru AFP Stéphane Martin, directorul său general.

BREAKING NEWS:  A murit celebrul muzician Leonard Cohen

Autoritatea a primit pe site-ul său “circa 50 de plângeri pentru motive multiple” — “imagini degradante”, “transformarea femeii într-un obiect” și chiar “incitare la viol”, a enumerat el. “Transformarea femeii într-o ființă inferioară (…) femeia ofertă… iată varietatea de imagini la care trimite acest tip de campanie publicul tânăr, care este mai fragil”, a estimat Stéphane Martin. “Nu sunt sigur că toate femeile cliente vor să fie asociate cu aceste imagini”, a adăugat el.

BREAKING NEWS:  Prăbuşirea celui mai important brand vinicol: NU se mai vinde în România

Casa Yves Saint Laurent, contactată de AFP, nu a dorit să comenteze. Raphaelle Rémy-Leleu, purtătoare de cuvânt a asociației “Osez le Féminisme”, a declarat că “această campanie prezintă toate caracteristicile unei publicități sexiste: hipersexualizare, reducerea femeii la un obiect, poziții de supunere… Este foarte violent din punct de vedere simbolic.” “Cum mai poate crede astăzi cineva că se va putea vine așa ceva? Mă întreb dacă nu e cumva intenționat, în ideea de a crea un ‘bad buzz’ pentru ca să vorbim de ei”, a subliniat Raphaelle Rémy-Leleu, îngrijorată de tendință de utilizare a femeii într-un context pornografic în publicitate.

BREAKING NEWS:  Vlad Voiculescu: Fac apel pentru a opri schilodirea legii antifumat! Dacă am schimba, am deveni un caz unic în lumea civilizată

Asociația a primit numeroase plângeri împotriva mărcii, al cărui director artistic este din 2016 tânărul creator belgian Anthony Vaccarello. În prima sa defilare pentru această marcă de la sfârșitul lui septembrie 2016, acest creator de modă a adus o tușă “noir” și sexi creațiilor sale, cu decolteuri îndrăznețe, materiale transparente și dantele care lasă să se vadă sânii, conform Agerpres. În 2015, o reclamă a Yves Saint Laurent a fost interzisă în Marea Britanie, unde autoritatea de reglementare în publicitate a considerat că manechinul utilizat era “slab într-o măsură maladivă”.